lunedì, settembre 03, 2007

Posem per cas (II)

Fa temps vam encetar la secció de "Tests" de QDS. Ens ha arribat, d'un col.laborador habitual de Qualcosa, una segona entrega, que reproduïm fidelment.


Posem per cas que, com persones de bé i patidores de mena que sou, sempre us angoixeu en sentir parlar de tot allò que amenaça el progrés d’aquesta nostrada terra, i que per tant amb l’actual bombardeig mediàtic sobre les infrastructures que el país té o no té, necessita o no necessita, ja no us queden ungles per mossegar i passeu les nits en vela.

Posem per cas també que últimament esteu avorridots, que us sobra temps per les tardes i esteu finalment decidits a comprometre’l al servei del país mitjançant la vostra activa participació en algun lobby o partit polític.

Posem finalment per cas que els principals partits polítics impulsen un acord entre ells mateixos i altres institucions de les de sempre, un gran pacte nacional per les infrastructures, amb la finalitat de posar fil a l’agulla en aquesta matèria i esvair d’una volta per sempre els fantasmes que no us deixen dormir.

Ja que compliu els anteriors requisits, només us resta decidir-vos entre tres entitats que ens han dit que busquen assessors com vosaltres per ocupar-se de la negociació multilateral de l’esmentat pacte:
a) UTE Cambra de Comerç / Cercle d’Economia / IESE.
b) PSC.
c) La Vanguardia (així, directament).
d) Alguna entitat decent (opció fictícia – no ens han demanat currículums).

Per ajudar-vos a escollir entre opcions ideològicament tan distants QDS gentilment us ha preparat un petit test psicoanalític:

1. L’aeroport de Barcelona, que actualment és el vuitè d’Europa en volum de passatgers, no està a l’alçada del que el país mereix. Què n’hem de fer?
a) Privatitzar-lo i establir una reserva de sòl per ampliar-lo aviat.
b) Privatitzar-lo de forma encoberta amb un traspàs competencial i establir una reserva de sòl.
c) Privatitzar-lo, establir una reserva de sòl i construir ja la setena pista sobre la plataforma marina.
d) Comprovar que Barcelona és la vint-i-cinquena ciutat d’Europa en població i concloure que potser no és tan urgent ampliar l’aeroport.

2. Diuen que el Port de Barcelona ha d’esdevenir la gran porta logística del sud d’Europa, i per aquest motiu està realitzant unes ampliacions que el 2010 li permetran doblar la seva capacitat actual. Mola, oi?
a) Sí.
b) Sí.
c) No, perquè a més d’ampliar-lo caldria privatitzar-lo.
d) No, perquè l’única forma de treure el doble de mercaderies el 2010 serà amb més camions que contaminen molt i avui ja saturen la xarxa viària.

3. Què us inspira el concepte “cohesió territorial”?
a) Més autopistes de peatge.
b) Més autopistes amb peatge a l’ombra.
c) Més autopistes.
d) Equipaments sanitaris i educatius.

4. En plantejar-vos la qüestió de l’abastament elèctric no dubteu en proposar:
a) La MAT.
b) La MAT.
c) La MAT i més nuclears.
d) L’impuls de l’estalvi i eficiència, i el reforç de la xarxa de distribució “capil·lar”.

5. Suposem que qui mana en l’entitat que us contractarà us deixa ben clar que apostareu pel Quart Cinturó però sense que es noti gaire. Com ho redactareu?
a) El truc del greuge: “Construir autovies orbitals com estan fent a tota Espanya excepte aquí”.
b) El truc de la proposta abstracta: “Completar la xarxa viària bàsica. Cal construir nous eixos viaris i completar la xarxa mitjançant la millora de trams existents”.
c) El truc sóc-la-veu-del-poble: “Construir les autovies orbitals que els ciutadans del Vallès porten anys reclamant com element central del seu progrés i benestar”.
d) Us heu equivocat de porteria aquest matí quan entràveu a treballar mig adormits.

Heu completat el test. Evidentment, majoria de respostes a) us relaciona amb l’entitat a) i així successivament.

Sempre al vostre servei.

1 commento:

Ramon Armengol ha detto...

Sou els millors